onsdag 16 december 2009

Arbete o lust

Ny minsann har det kommit snö.
Det är ju inte det man längtar efter.
Det är ju skönt med vitt inför jul men att skotta snö är ju ingen höjdare. Inte direkt min favorit. Snöskottar slav efterlyses därför.

Mr M var iväg en sväng igår för att hjälpa ett par bekanta med en väldigt angelägen sak. Sen om jag hjälper dom privat eller föreningen skiter jag fullständigt i. För det viktiga är att det ena ger det andra. Alltså gör det nytta.
Tar det inte mig mer tid än att jag känner att jag orkar med så kostar det mig ju inget. Anser iaf att det är billigt att betala med arbetsinsats. Gör ju gärna det igen då jag vet att det uppskattas o man får trevligt sällskap i goda vänners lag.

På lek fronten börjar det närma sig mer o mer nu.
Mr M har nog fått en svag böjelse åt latexhandskar.
Kan ju säga att det materialet o lite olja kan göra under för en mans kropp.
Gör verkligen allt för att Slynan ska leka med Mr M som sjuksyster o göra en rejäl kroppsundersökning. Fick förresten tag i sådana där perversa plastförkläden som läkare kan ha härom dagen.

Så nu väntar jag på en kallellse till Syster Slynan.
Den dyker nog upp i sms form vilken dag som helst.
Har ju en släng av Slyn-influensan som måste botas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt lite slav, men kommer gärna med 2,5m. plog eller/och snöslunga.