måndag 24 januari 2011

Dåligt bemött som kund

Den 28:e november beställde jag en piska (singeltail) från en av alla online shopper som finns. Slynan hade fått prova en sådan och jag tänkte att det är ju en bra julklapp. Så den beställdes med förhoppning om att hinna få den.

När jag på nyår fick äran att själv prova den på Slynan var jag helt frälst. Så när jag pratade med honom om den så fick jag reda på att det var strul med leveransen. Jag tänkte då att dom skulle få en vecka till på sig eftersom det var mycket helger o tjafs. Så den 7:e jan skickade jag ett mail med orderbekräftelsen till företaget och helt enkelt undrade vad som händer o fötter.

I dag hade jag fortfarande inte fått något mail från butiken så jag ringde helt enkelt upp dom för att se vad som händer. Mannen i telefonen skulle kolla upp det hela och ringa om några minuter igen. Det gick drygt en timme sedan kollade jag min mail och hade då fått ett mail från dom. Underliga telefoner dom har. Det stod i mailet att av någon anledning var min order avbeställd troligtvis för att varan var slut. Man meddelade alltså inte kunden om att man gjort det eller ens övervägde att skicka resten som fanns på ordern. Man kunde inte ens ringa upp och berätta det utan valde att skicka mail om saken.

Är det här ett bemötande som man ska behöva få som kund.
Min vän fick ringa flera gånger till detta företag för att få sin piska. Att saker kan bli slutsålda kan jag ta men då talar man väl om det för dom kunder som beställt den varan och frågar om dom vill ha resten av sakerna dom beställt. Jag anser att det är ett djävligt dåligt kundbemötande. Det är ju inte så att jag kommer att göra någon mer beställning därifrån som läget är nu.

Jag har inte fått något svar på mitt mail jag skrev som svar på deras mail om att min order var borttagen. Ska bli intressant att läsa. Men varför ska dom svara på det när dom fortfarande inte svarade på mailet jag skickade 7:e januari.

Jag kan upplysa om att jag faktiskt fått ett svar på mitt sista mail till dom. Nu när jag kollade mailen så bad dom om ursäkt och ska skicka piskan så fort den kommer in i lager igen.

Den ursäkten godtas och det blir en nöjdkund då. Den piskan är värd sin vikt i guld kan jag lova.

Inga kommentarer: