söndag 24 juni 2012

Familj o Bdsm

Vi fick en undran för nästan två veckor sedan som jag inte hunnit skriva ett svar till. Det kom iaf en kommentar. Emily har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Struktur": Jag hittade till er blogg alldeles nyss och har en liten fråga. Hur får ni ert val av livsstil att gå ihop med att vara föräldrar? Jag och min sambo lever i ett 24/7 bdsm-förhållande och funderar nu på att skaffa barn, men vet inte riktigt hur vi ska få vår utlevnad/val av livsstil att gå ihop med familjelivet. Hur pratar med man sina barn som det vi gör? Pratar man med dem över huvud taget? Jag har för det mesta märken som jag döljer med kläder, men dessa märken kommer ju självklart att bli svårare att dölja den dagen vi får ytterligare en familjemedlem, och jag vill självklart inte behöva skyla mig för mina barn. Hur öppen ska man vara med sina barn? Hur öppna är ni? Känner att jag hamnat lite i en situation där jag kanske måste försaka lite av det jag mår bra av för möjligheten att skaffa barn, men på något sätt måste man ju få det att gå ihop. Ni är ju ett levande exempel på detta, så hur gör ni? Tack för en inspirerande och underhållande blogg! Kram För det första så går alltid familjen före våran utlevnad om det behövs. Våra barn ska inte behöva se eller höra något som dom inte förstår. Barnen ska inte behöva höra från andra i tex dagis o skola utan vi sköter det snyggt. Visst blir det märken vid pisk osv men då får man se till så det används kläder som döljer det. Man anpassar bdsm utlevnaden efter sitiuationen. Under tiden det är graviditet och amning så tar man det lugnt med pisk då får det bli mera mental dominans. Under alla våra år har barnen inte behövt komma på oss med att utöva bdsm utan det sker när dom sover eller är borta. Då har vi ändå både bebis och tonåring i huset. Problemet jag själv anser är att en del måste vara så extrema hela tiden (nu säger jag inte att ni är det), så bdsm:et tar över det vardagliga livet med. Våran nivå går upp och ner beroende på hur sitiuationen är för tillfället. Det finns en underton hela tiden men andra som inte utövar det ska inte märka av det. Ställ mer frågor om du undrar mera. Så ska vi försöka svara på dom.

2 kommentarer:

_lua_ sa...

Olá.. Estou conhecendo seu Blog através de outro que eu sigo..

Gostei muito do seu recanto.. Estou seguindo, posso? rs

Bjos da lua..

=)

Mr M o Selene sa...

Ibland är det tur att det finns google translate.
Visst kan du göra det bara trevligt med långväga läsare.

//Mr M