onsdag 15 december 2010

Den sista tiden känns det som om ingenting har gått som man vill. Det är fan strul med allt och dessutom är det så när Slynan är dålig. Vi pratar inte dålig som i förkylning utan riktigt dålig. Det har börjat lätta men det är väldigt påfrestande för oss båda. Saker har strulat på jobbet och även allt annat man tagit sig för. Det börjar komma till en gräns där allt får vara nog. Tycker att någonting borde kunna komma till våran fördel snart men det är motgång på motgång. Lagom när man har hämtat sig från vissa saker kommer nästa käftsmäll. Är fortfarande inte klar med det som skulle ha varit klart innan augusti var slut. När det bara strular tappar man sugen totalt. Jag ska snart se till att gå i ide och bara bry mig om dom närmaste ett par veckor. Folk får respektera att det blir jul o nyår, en tid för att umgås o njuta tillsammans. Det som känns väldigt skönt är att ha Slynan vid sin sida. Utan henne hade jag gått in i väggen för ett tag sedan. Det är dock hon som blivit lidande för att jag inte fått allt klart när det skulle bli klart. All ledig tid har jag spenderat med att få saker färdiga. Det tär på ett äktenskap att inte ägna sig åt varandra.

Smisk på dig min underbara Slyna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett alltför vanligt dilemma - det man vill hinna med att göra och det som faktiskt är fysiskt genomförbart är inte alltid kompatibelt... Men, god jul på er, ta tid att njuta också!

uandme sa...

Förstår det där verkligen, ta hand om varandra och njut av jul och nyår. Hoppas att slynan kryar på sig snart och slit inte ihjäl dig! Styrkekramar frun