tisdag 7 december 2010

Svar på kommentar

Idag fick vi en kommentar på ett tidigare inlägg.

Anonym sa...
Älskar ni era barn? Ibland känns det som att ni inte vill något hellre än att bli av med dem. Vad skulle ni göra om ett av era barn kom på er under sex? Skulle de inte bli rätt chockade, skrämda och förfärade om de såg sin pappa binda och misshandla deras mamma?

På detta kan jag bara svara att vi gör allt för våra barn.
Dom få gånger vi är helt barnlediga så lever vi ut våra lustar.
Det sker inget bindande eller piskande när det finns barn i huset.
Det är något som vi valt att dom inte ska komma på oss med.
Det är en väldigt viktig sak för oss och för att respektera barnen så är vi inte helt öppna med vårat sexliv. Dom ska inte behöva höra från andra att vi håller på med Bdsm. En väldigt viktig sak att påpeka i detta sammanhang är att våra barn har aldrig ens kommit på oss med att ha "vanlig" sex.

Jag och Slynan väldigt nogranna med hur det sköts inför barnen.
Det kanske kan tolkas i mina texter ibland att jag skulle vilja ha mera stunder utan barn. Det är en känsla som säkerligen alla föräldrar känner vid något tillfälle. Saken är ju den att när barn blir större blir dom mera självgående och kan med andra ord sköta sig mera själva. Man behöver inte göra allt åt dom. Vi har ett par barn där man får göra allt åt dom och ibland när man känner att man behöver ha tid för sig själva så kan det vara lite frustrerande. Det är inte mer negativt än så.

Jag tror det finns väldigt många föräldrar ute i sverige som inte ställer upp på sina barn lika mycket som vi gör.

Bara för att vi är aktiva inom Bdsm så är det inte så att vi har sexleksaker, bojor, piskor mm framme utan sådant sköts på ett väldigt diskret sätt.

Måste ställa lite mot frågor.
Hur gör du själv när du har sex?
Har du själv blivit påkommen?
Är faktiskt lite nyfiken på hur du själv hanterar sådana saker.

Med tanke på hur mycket vi har sex så är det väldigt bra att inte ha blivit påkomna vid något tillfälle. Det visar hur mycket vi respekterar våra barn. Vi har skaffat våra barn för att vi vill ha barn. Vi älskar våra barn och uppskattar verkligen det som dom tillför oss.

8 kommentarer:

Cochlean sa...

Mkt bra skrivet inlägg! =)

Anonym sa...

Usch vad trött jag blir på inskränkta människor!

Tycker inte alls det verkar som om ni inte skulle tycka om era barn. Jävla dumheter!

Bara för att man är föräldrar så innebär väl inte det att man ska lägga allt annat åt sidan. Är ni lyckliga och mår bra gör också barnen det.

Och skulle barnen komma på er med sex (vanligt alltså) så tror jag knappast att de skulle ta skada av det. Då får man väl berätta på ett bra sätt att mamma och pappa älskar varandra och därför har det skönt tillsammans.

Jisses säger jag bara!

Sorry... jag blir så upprörd!

Kevin sa...

Ja vad säger man.
Kan inte göra annat än instämma i föregående talare.
Inskränkthet är ett trist fenomen som tyvärr dyker upp här och där.
Näe,,fortsätt älska med/och varandra i lustans tecken..
Kram Kevin

Moonfreak sa...

Personligen anser jag väl att det inte direkt vore slutet på ett barns goda mentala hälsa att komma på någon med att ha sex - föräldrar, vänner och andra - eftersom det är ngt helt naturligt och ngt de själva kommer ägna sig åt en dag. Som sagt, man ska inte tvinga på barn sin sexualitet, men shit, det finns värre saker att göra i ett hem än älska varandra. Keep up the good work!
:)

qwerty sa...

Vilket fint och bar svar du gav!
Det är verkligen inte alla som sakligt svara på någon annans kritik utan att kasta skit tillbaka.
Pluspoäng till dig!

Ps. Visa mig den förälder som aldrig någonsin blir trött på sina barn och önskar paus i från dem, finns de ens???

Kärleksknop sa...

Va? Det är väl något inkonsekvent att anta att barnen kan komma på en när man piskar sin partner grundat på att man klagar över att det inte går att göra det eftersom barnen är hemma?

Jag tror ju snarare att man inte bryr sig om sina barn om man INTE blir hindrade av dem utan fortsätter tuffa på sitt obekymrade vuxenliv.
Och oavsett hur mycket vi alla älskar våra barn finns det ju stunder då man längtar efter egentid. Folk som säger tvärtom ska avsluta sitt konto på Familjeliv.

Anonym sa...

Mycket bra svar, jag tror ni e väldigt omtänksamma föräldrar !

Läser er fina blogg regelbundet, Jens.

BDSMBlogg.se sa...

Instämmer med (bland annat) Shedevil. Jag är också förälder och vi gör vårt yttersta för att vår son inte ska höra eller se vad vi pysslar med när det gäller BDSM. Precis som vilken "vaniljförälder" som helst skulle gjort när det är dags att gnida sig fram och tillbaka i missionären ;).

Och precis som ni kan vi uppskatta egentid och trots detta älska vår son över allt annat. Tänka sig! ;)

Dom allra flesta är bra föräldrar. Det finns naturligtvis dom som aldrig borde skaffat barn, men att den typen av opassande föräldrar skulle vara överrepresenterade bland BDSM-utövare ser jag som ytterst fördomsfullt.

Och i ert fall, efter vad jag läst, är det precis en sådan fördom som poppar fram.

Kram på er båda och ett skunköga till den Anonyma pretentiösa kommenteraren.