lördag 10 mars 2012

Samhällsinfo

Jag lyssnade igår på radio på jobbet.
Det gör jag ju väldigt mycket då hörselkåpor är på väldigt ofta.

Det jag reagerade på och blev bestört av var att 1 av 5 kvinnor blir misshandlade i hemmet. Det innebär ju att väldigt många av dom man möter på stan bär på något som inte syns. Dom som misshandlar gör det ju ofta så det inte ska synas i vardagen. Jag som Dominant i ett bdsm förhållande blir äcklad över att det är så vanligt med misshandel. Är det något jag avskyr så är det kvinnomisshandel.

En följd fråga blir ju hur ofta är alkohol inblandat i detta.
Inom bdsm anser jag att det är förbjudet att vara alkohol påverkad vid en rejäl session då omdömena försvinner väldigt fort.

Tyvärr finns det många som inte kan hantera alkohol men som envisas med att dricka iaf. Kan mycket väl tänka mig att det finns många kvinnor och barn som smyger runt på tå i hemmen för att inte reta upp den tickande bomb som går runt där. Det är ju inte alla fall som anmäls och det sker säkerligen inte bara en gång heller utan upprepas år efter år. Straffsatsen för det hela är väl tyvärr för låg också. Många kvinnor är ju rädda för att anmäla eftersom dom ju lever med mannen och vet vad som kommer att hända vid en ev anmälan. Dom lär ju inte få det lättare osv.

Hur som helst så blir iaf jag väldigt äcklad av det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har en fråga jag har funderat på ett tag. Jag antar att ni har barn och då är min fråga om hur ni gör då, är ni inte oroliga för att era barn ska hitta era "leksaker" eller råka komma in i ert sovrum när du tex slår din kvinnas bröst? Tänker att ett barn kan bli väldigt traumatiserad av en sådan händelse. Sedan undrar jag också vad era barn och omgivning säger om de skulle se blåmärken och rivmärken på din kvinna? Tänkte att detta lätta kan skapa misstankar om misshandel fast ni inte ägnar er åt det utan BDSM.
/Smilla

Stoltz Sinatra sa...

Att barn hittar sexleksaker är något som kan hända och det är oftast ett större "trauma" för den vuxna individen som vet vad föremålet används till, vilket barnet oftast inte vet.

Personligen anser jag att man skall försöka att använda extremt starka ord som trauma som en beskrivning av en konsekvens när ett barn hittar en sexleksak.

När det gäller risken att barn kommer in när man piskar sin partner, så går den att minimera genom att man låser dörren om sig.

Jag har själv tre barn och har trots detta lyckats genomföra BDSM-utlevnad i hemmets lugna vrå.

Blåmärken och liknande kan döljas på många sätt - Om man tränar någon form av fysisk sport så är det inte ovanligt med blåmärken ;-)

Det är med andra ord inget mystiskt eller extremt svårt att kombinera BDSM, barn och en undrande omgivning.