fredag 3 januari 2014

Inriktning


Något jag känner är positivt är att jag och Selene faktiskt är på väg upp igen.
Vi har ju haft en svacka som ni läsare märkt av.
Nu har vi gjort vissa saker som ger oss lite mera av vårat utövande tillbaka.
Jag blev ordentligt glad idag när Selenes andra Herre tog med henne på en tur för att handla. Bara en sådan enkel sak kan betyda mycket i ett förhållande mellan en Herre och ug. Tyvärr är det allt för många som ser det som att allt måste vara så oerhört komplicerat. Vi är nog ett fåtal som kan släppa det komplicerade och bara åka med.

Saken är den att om saker är sessions baserade så är det väldigt impulsivt och det sker nu.
När man bygger upp något annat så sker saker hela tiden även om den undergivne inte alltid ser det. Bakom väldigt många saker finns det en baktanke för att få en reaktion eller en kapitulation.
Däremot går inte allt att stressa på för att det måste finnas en vilja från den undergivne att släppa in den Dominante. Nu är det en resa som kan ta många år innan resultatet blir att den undergivne bara accepterar. Däremot behöver viljan finnas långt innan.

Jag är ju sadist så där behövs inte kapitulationen på samma sätt.
Jag kan ju gå igång iaf men jag vill ju att den/dom jag har undergiven mig ska acceptera att det är så. Nu är det något som kan gå upp o ner framförallt hos andra men inte hos Selene för hon har valt att underkasta sig mig 24/7 och därför ligger det på en helt annan nivå.

Något som är svårt är trotsallt att hålla det vid liv innan man hittat rätt, nu har jag varit med ett antal år så jag kan ha is i magen vad det gäller vissa saker, Det gället att vänta till rätt tillfälle för att ge just det som behövdes då osv.

Det här är något som kräver feedback så kommentera gärna.

Inga kommentarer: