onsdag 1 januari 2014

Summering

Så sitter man då ensam här i nyårsnatten med en fin konjak och njuter.
Ska snart ta mig in till Selene som sover gott i sängen.
Tolvslaget blev firat på olika håll då jag tog med mig några barn för att åka till den stora staden och lite större fyrverkeriet.

Vad ska man summera ihop egentligen om förra året.
Jag har haft ett oerhört tufft år som förälder och det i sin tur påverkar allt annat väldigt mycket.
Under perioder har jag varit låg och därför bara umgåtts med några enstaka personer som gett mig mycket tillbaka i form av energi och glädje.

Jag har förskjutit många under året då jag inte haft ork att umgås.
En del saker har gått in och blivit statiska därför har det inte fungerat i längden då spontaniteten behövs för att en del saker ska bli bra. Jag har under året som gått fått upp mina ögon för en del saker som jag aldrig trott innan. Jag har skapat nya kontakter och tagit upp en del gamla som varit vilande.

Min egna privata utveckling har gått framåt på många plan.
Har börjat tycka att det mentala spelet ger mig mer o mer, det har utvecklats och det ska utvecklas mera. Min sadism har blivit tydligare i vissa fall. Sen finns det saker jag jobbar hårt med att utveckla då jag vill kunna det mera för att kunna nyttja det ordentligt.

Utvecklingen har skett/sker på olika plan och inte bara med Selene.
Den pågår med flera vänner inom denna gebit.
Jag försöker hjälpa andra också att utvecklas med mig i detta däremot har det dragits ner på vissa saker då jag inte haft något utbyte av det mentalt. Jag har varit tvungen att rannsaka mig själv hårt för att komma fram till vad som är bra för mig. Mitt egna mående har ändrat min syn på många saker och det spelar in i mitt utövande numera.

Har planer på att utvecklas mera på dessa plan.
Ska inte stressa fram något utan saker ska få ta tid för att dom ska bli bra.

2012 tex så var det mycket swingers över oss och vi njöt av att knulla med andra.
Under andra halvan av 2013 har vi inte alls utövat det utan vi har istället inriktat oss på varandra.
Sex har förekommit med andra men då som en del av Bdsm-utövande då vi båda två ser Bdsm som något väldigt intimt. Jag har inte knullat någon sedan i somras för knullandets skull, det har alltid varit som final eller en del av spelet under utövande.
Detta har gett mig så mycket mera än att bara knulla.

Jag har valt att inte utöva med flera stycken utan jag har haft två som synkar bra utan konkurrens, detta har gjort att jag kunnat lägga mycket tid på dom båda. Vi har kunnat diskutera saker när något inte stämt eller känts bra osv. Det som är viktigast för mig är respekten mot varandra för utan den och tilliten kan man inte bygga bra Bdsm.

Nu ska jag inte svamla mera utan gott folk se till att njuta av 2014 utan att stressa fram något och planera inte för mycket låt det vara spontant o glädjefullt.

Inga kommentarer: