torsdag 21 januari 2010

Skumt.

Mr M brukar som bekant kolla in vissa sexbloggar.
Kollade nu in en som jag kollar med jämna mellanrum,
Snacka om komersiellt dravel.
Det var bara annonser på hela sidorna,
Beviserligen gör folk allt för att tjäna pengar.
Har ju inte haft bloggen för att tjäna pengar utan för att vi faktiskt går igång på att folk kan läsa om vårat sexliv och äventyr. Har senast förra veckan fått erbjudande om banner byte för att ev få pengar om dom får mycket besökare från våran blogg. Alternativt att dom har våran banner o vi skriver om dom 2 ggr i veckan. Varför ska vi skriva om något vi inte ens besöker eller ha våran banner där.

Min personliga åsikt är att den typen av läsare vi har kommer inte ens från den siten. Varför ska vi vilja ha en massa sporadiska besök av folk som inte ör intresserade av vad vi gör osv. Har ju hellre ett mindre antal besök av folk som finner njutning i det vi gör o skriver om.

Visst skulle vi kunna tänka oss att ha viss profilering men då ska det vara av något som vi känner att det ger oss något. Om någon butik som har ett bra utbud av tec Bdsm saker skulle vilja ha samarbete ja då är det en helt annan sak. Eller ett företag som har leksaker som vi är intresserade av att prova eller att dom vill veta vad vi tycker. Men en site som bara tillhanda håller kontaktannonser ger jag inte mycket för. Även om vi får 1000 läsare av det så är det ju inte riktigt dom vi riktar oss till.

Nu har jag gnällt tillräckligt men ni får försöka förstå vad jag menar.

1 kommentar:

peter pc carlsson sa...

Jag delar helt det du skriver. Viktigt att inte sälja sig för lite besökare. Det gäller att veta varför man gör något och hålla fast vid det.

Det gör ni bra.