lördag 5 juni 2010

Smått irriterad

Det är med förskräckelse som jag läste om mannen som blir åtalad för att ha haft sm-sex med en kvinna. Hon var helt med på det innan o när det skedde. När hon fått fundera en tid efteråt så var det helt plötsligt inte ok för henne. Då gör en kompis till henne en polisanmälan.

Detta gör saker o ting väldigt komplicerad.
Numera måste man ta kontrakt om man ska dejta någon.
Ska man ha sex med någon bör man skriva kontrakt som skrivs under av två oberoende vittnen osv. Vart är det hela på väg.

Jag är helt emot våldtäkter av alla de slag som finns.
Däremot verkar det för lätt att ändra sig efteråt för att då göra en anmälan mot någon. Hur ska folk våga syssla med Bdsm o bondage numera.
Vi leker med folk och det är folk i våran närhet som vi litar på osv.
Detta är något som jag helt klart rekomenderar för folk som vill experimentera. Man ska inte träffa någon från internet o köra igång första gången. Man bör lära känna varandra och dessutom ha någon mer med sig anser jag.

Nu finns det ju folk som ger ett seriöst intryck men som helt plötsligt ändrar sig.
Det är ju svårt att förutse hur det blir då.
Så man bör vara försiktig men man ska inte göra en anmälan mot någon om man själv varit med på det.

2 kommentarer:

Kärleksknop sa...

Åtalet gäller iofs inte att de haft bdsm-sex. I scenariot som åklagaren beskriver handlar det om en tonåring med ett känt självskadebeteende och huruvida dominanten har utnyttjat detta utan att ta hänsyn till hur det påverkar henne.

Jag har inte sett någonting som tyder på att vanligt ansvarsfullt BDSM-sex skulle bli problematiskt i framtiden. Däremot ser jag lite av ett problem med att folk målar fan på väggen. Om man läser det som skrivs på DS och andra ställen får man lätt intrycket att BDSM-utövare över hela landet nu vill hävda sin rätt att piska röven av psykiskt instabila tonårstjejer.
Det är ju exakt den typen av fördomar som vi vill bekämpa.

Mr M o Selene sa...

Den kommentaren tackar jag väldigt mycket för. Jag har inte kunnat läsa någonstans där jag läst om att hon haft ett skadebeteende. Det ska inte utnyttjas, det håller jag med om. Tyvärr är det ju lite så i Bdsm svängen att många använder det som självmedicinering. Nu får jag många mot mig men det är ju sant. Många förnekar det för att dom själva gör det på ett eller annat sätt.

//Mr M