söndag 24 oktober 2010

Irritation

Man blir lite svårstartad när det är mycket att göra.
I dag har varit en rejäl kuk dag.
Inget har fungerat och det är saker som tar tid att göra som blir lidande. Detta ger mig en viss form av irritation. Tyvärr går denna irritation ut över alla andra. Enda fördelen är väl att jag bara för att sysselsätta mig har röjt halva huset. När jag lagt upp en tidsplan som jag vet ska hålla om jag bara gör det jag ska. Så många gånger har jag gjort det så jag vet hur lång tid saker tar. När man redan efter 5 min kan säga att jaha det är en sån dag idag. då går det ta mig fan inte att få något gjort. När klockan var 12.30 och jag inte hade gjort klart det som borde ha varit klart vid 10 så var det bara att ge upp.

Tänker inte avslöja för mycket för er vad det är jag gör för då är det tydligt för många vilka vi är. Men dagen har varit ett ordentligt stort irritations moment. När jag dessutom röjt undan en hel del för att göra det jag skulle men fick kasta tillbaka allt igen med ogjort jobb. Har ju dessutom inte ro att vara stilla när det bara går åt helvete. Ett av problemen är att jag inte kan vänta så mycket längre snart utan det blir till att göra det en kväll-natt för att ha det gjort. Inget jag känner för men det är mycket annat på helgerna som behöver göras varav en del är väldigt viktigt för det hela med.

Ibland skulle det underlätta om man slapp jobba så man hann med sina egna projekt med. Det tråkiga är ju dock att det jag ville göra med Slynan orkar jag inte med.

1 kommentar:

Kärleksknop sa...

Men raringar.

Behöver ni hjälp?