måndag 5 november 2012

Fråga Ang Ärr..

Fick en liten fråga som jag tänkte besvara angående knivlekar och frågan finns under inlägget "Hora".

Först vill jag tacka för din kommentar och din fråga.

Jo visst självklart kan det bli bestående ärr av att använda sig av saker som knivar, nålar och även piskor.
Allt beror ju på hur man väljer att använda sakerna.
Jag har aldrig fått några ärr även om min rumpa ibland sett ut som en sönderskuren kassler.
Det ser oftast värre ut än vad det är.

Vi ser till att kniven " i det här fallet " är rejält slipad och sylvass.
Sedan trycks det inte särskilt hårt utan kniven dras mest fram och tillbaka.
Detta resulterar i Små små tunna fina snitt, nästan som om du skulle ha skurit dig på ett papper.

Det kan ta en bra stund innan det börjar blöda om det ens gör det.

Men det svider rejält när snitten läggs och när han sedan slänger lite rengörande sprit på det så svider det ännu mera.

Huden ses till att vara ren innan och stvättas efter och smörger under läkningen in med helosan för att det inte ska streta för mycket.

Så det är inga våldsamma knivhuggningar det handlar om direkt ;-)

Lekar av det här slaget ska användas med mycket sunt förnuft och utan alkohol inblandat enligt min åsikt,
Allt utövande ska väl innehålla sunt förnuft men jag hoppas att du förstår vad jag menar.

Men risken att det ska finnas märken kvar efter finns alltid hur försiktig man än är och det är något man får ha i bakhuvudet.

/ Selene

1 kommentar:

Anonym sa...

spännande! Jag har hittills dragit gränsen vid vassa ting som går genom huden på riktig, men kanske är det något att experimentera med lite längre fram när jag och min partner är mer säkra.

Så tack Selene för svaret på min fråga! :) / Flickan M