lördag 18 oktober 2008

Igår var en helvetesdag

Igår var det inte Mr M´s dag.

Allting började så enormt bra jobbade som en gris så jag var klar vid 10.30 istället för 13 då jag slutar. Gick till bilen och packade in mina grejor la min jacka i baksätet eftersom det skulle bli varmt på den långa resan.
Satte mig i bilen men bestämde mig för att ringa telefonbanken (mitt kort är trasigt), det hade kommit in pengar. Tänkte då att jag går väl till banken och tar ut.
Så jag tog på mig jackan, låste bilen o klev iväg.
Fick ut mina pengar allt var frid och fröjd tills jag skulle ta upp nycklarna ur fickan.
Inte fan låg dom där. Dom hade Mr M lyckats låsa in i bilen.

Har aldrig hänt förut, har aldrig tappat nycklar heller.
Nu var det ju bara ringa till en jobbar kompis som hämtade mig o skjutsade mig till firman.
Ta en firma bil åka och hämta en nyckel.
Stoppa i mer pengar i bilen och ta ut nycklarna ur bilen.
Åka till jobbet, lämna firma bilen och gå tillbaka och hämta min bil.
Nu kan jag tillägga att klockan var 14 när jag hämtade bilen på parkeringen.
Det hade tagit mig över 3 timmar att ordna med bilen.
Bara för att jag låste bilen genom att trycka ner låsknappen istället för att använde nyckeln.

Men jag erkänner det jag gjort och står för det.
Men hela dagen var förstörd och stressig tack vare det där.

Inga kommentarer: