tisdag 14 oktober 2008

Olycka och grymt trött

Idag får det lov att bli en filmkväll för Mr M.
Ska leta reda på någon film som jag vill se och lägga mig i sängen o kolla en stund innan jag ska hångla med kudden.
Orkar inte skriva en massa tjafs till er bara för att skriva.
Ni är så välkommna tillbaka igen.
Det har tyvär varit lite mycket jobb någon vecka och det kommer nu.

Måste ju skriva om det som hände idag däremot.
Mr M var på jobbet och hamnade bland massa sheriff bilar som blinkade blått.
Såg att ambulansen var där och hade någon på båren.
Mitt i korsningen stod en lastbil.
Svängde runt för att inte vara en av alla nyfikna gamar som stod där och slickade sig om munnen.
Parkerade bilen lite längre bort och gick till arbetsplatsen.
När jag gick därifrån någon timme senare så var det inga sheriffer kvar så jag gick då den närmast vägen till bilen.
Döm av min förvåning när jag passerar korsningen så är det en riktigt stor blodfläck där. Sheriffen har försökt dölja den genom att lägga massa löv i blodet.
Det hade åkit bussar igenom pölen så det var hjulspår som hade spridit ut blodet på en sträcka av ca 20m.
Mr M tyckte att det var allmänt smaklöst av sheriffen att lämna det så, jag trodde att brandkåren kom och spolade rent gatan efter en trafikolycka.

Läste senare nu ikväll att det var en äldre man som blivit överkörd av lastbilen så hans cykel fastnat under trailern.
Den äldre mannen hade fått foten avsliten.

Stackars man Mr M lider med honom och hans familj.

Mr M o Slynan tänker på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mr M och frau slyna:
KEEP UP THE GOOD WORK