söndag 15 februari 2009

Vuxen man raggar barn

En man i Örebro håller på och kontaktar små flickor.

Blir riktigt djävla äcklad av sånt.
Barn är barn och ska så få vara.
Jag vet inte vad jag skulle göra om mitt barn blir utsatt för något liknande.
Vuxna människor som ger sig på barn måste få hjälp.
Första gången kan dom få hjälp.
Andra gången ska dom hängas ut offentligt.
Det var minsann inga fel på medeltidens straff.
Fram med en stupstock på torget och låt folk beskåda gärningsmannen.
Jag tror det svider mer när man vet att allmänheten vet vem man är.

Det har nu hänt flera gånger i samma område i Örebro.
Kan bara tänka mig vilken oro som alla föräldrar i det området har just nu.
Känner ju folk som bor där och lider med dom.

Ett medborgargarde kan ju hjälpa till i ett sånt här fall.
Även om någon skulle hinna ringa polisen så tar det ju några timmar innan dom kommer.
Dom måste ju trotsallt bötfälla någon som cyklar utan lyse först.
Har inget negativt mot poliser men lite action ibland gjorde ju inget.
Det finns viktigare saker än cyklar utan lysen.

Inga kommentarer: