onsdag 13 maj 2009

Bloggar igen

Tittade precis in på lite bloggar som jag inte läst förut.
Men min reaktion är lite skrämmande.
Vissa uppdaterar väldigt dåligt, men det som störr mig är kommentarerna till dom.
"Uppdatera eller lägg ner"
Vems är bloggen undrar jag ju då.
Den är väl ändå till för att den som skriver ska kunna skriva av sig vad man vill.
Mr M o Slynan skriver framförallt för sin egen skull.
Läsare o kommentarer är väldigt roligt att ha men det är ju en form av dagbok där man skriver öppet om vad man gjort osv.

Jag tycker inte man ska gnälla över att en del uppdaterar dåligt.
Då får man väl uppmuntra dom istället.
Det fungerar ju bättre om man får uppmuntran när man har en formsvacka.
Sen närmar vi oss ju sommaren och då brukar många bloggar dö ut automatiskt.
Våran blogg ökade i läsar antal förra sommaren då vi låg på metro.
Vi uppdaterade dagligen och det gjorde att vi fick mycket läsare.
När vi sedan blev utkastade från metro utan förvarning tappade vi väldigt mycket läsare.
Nu har dom väl förhoppningsvis hittat oss igen.

Varför är dessutom alla negativa kommentarer på dom bloggarna anonyma.
Nä stötta dom istället o skriv snälla saker så börjar dom nog att blogga igen.

1 kommentar:

Sug och svälj sa...

Jag håller verkligen med...kolla in vår blogg.. ;)