lördag 20 mars 2010

Lördagen

Mr M har en sådan där dag då det grejas lite med projekt som det klurats på under vintern. Genast kommer arbetslusten tillbaka när det börjar bli varmt o skönt i förådet. Det svetsas o det bankas för att få sakerna i den formen jag vill ha.

Just nu letar jag efter metall dankar som är svetsbara med tig.
Det enda stället jag kan komma på är leksaksäffärer men jag är osäker på om metall kulor används fortfarande eftersom barn idag mest sitter vid ett tv-spel el dator. Men det finns ju perversa föräldrar som jag som bygger saker för att användas invärtes. Det borde ju leksaksaffärerna ta hänsyn till.

Nästa helg ska det vara bygghelg på The Mansion vilket jag ser framemot väldigt mycket. Det känns bra att kunna stå till tjänst på något sätt. Detta ställe betyder ju väldigt mycket för oss som använder det o gemenskapen är enorm. Det är som att komma till en stor familj. Alla är öppna o vänliga på alla sätt. Där kan man tala om folk som bryr sig om varandra.

Nu ska jag pyssla vidare så återkommer jag.

Inga kommentarer: