måndag 5 juli 2010

Min Mr:M

Jag vet att jag ofta inte är så duktig på att visa hur mycket han egentligen betyder för mig.

Jag vet oxå om att jag kan vara en riktig bitterfitta, trädflisa under nageln och en riktig bitch.
Om jag någonsin skulle kunna sätta ord på vad denna mannen har gjort och gör för mig så skulle jag fylla en hel bokhandel.
Jag hade faktiskt tappat hoppet om att det fanns en speciell människa just för mig.
Så klev han in i mitt liv och vände upp och ned på det. Tack och lov för detta.

Första anblicken va väl inte direkt nåt speciellt. Sedan växte det fram någon så starkt att jag kunde inte göra så mycket mer än att bara åka med.

Han försöker inte som alla andra gjort att ändra på mig. Inte ens de sidor av mig som är riktigt jobbiga kräver han att jag ska ändra på, han låter till och med de sakerna vara en del av mig.
Visst blir han ibland tjurig på mig och tillrättavisar mig.
Men då ger han mig även tid till att låta kritiken smälta in så jag kan förstå vad han menar och tar till mig det.
Vissa gånger är jag beredd att vrida nacken av honom i frustraktion när han inte vet vad jag tänker eller förstår hur jag vill ha "just det där". Men han slår inte i från sig av min kritik heller, han lyssnar och tar till sig. Inte alltid men oftast ;-)

Vi är varandras raka motsatts och tack och lov för det för någon som mig själv skulle jag aldrig orka med *skratt*
Han är den lugna, tysta, trygga, mjuka. Han har vuxit upp i en mycket bra miljö och haft ett mycket bra liv med alla förutsättningar att lyckas. Jag är den otåliga, obstinata, självbehärskning? kommande från ett ända stort KAOS med medföljande sår. Det fungerar tack vare att han är den han är. Han har aldrig utgett sig för att förstå hur det är att vara jag eller vrt jg kommer i från. Han har bara funnits där och varit sig själv och tack vare det så finns idag en tryggheten som finns mellan oss.

Han är den ända som någonsin fått sett mitt allra innersta "och då menar jag inte livmoderhalsen".
Det tog tid för honom att rasera mina murar och det var en svår kamp. Men han gav aldrig upp oavsett hur mycket motstånd jag gav och ovsett hur mycket jg testde honom. Han stod kvar när andra skulle ha visat mig fingret och dragit så långt ifrån mig som möjligt. Han stod stadigt tills jag inte kunde göra annat än att kapitulera och ge efter.
Idag finns det ingen rädsla inför honom, inte på några plan.

Han låter mig leva ut. Han låter mig resa i livets helhet. Han låter mig varje dag få veta att jag är vacker och hur mycket han älskar mig. Varje dag ger han mig bevis på hur mycket jag betyder för honom. Det är inga stora saker, de är den där lilla vardagsromantiken. Det är lätt att glida in i mönster och glömma bort varandra. Han gör inte det, Även om vi är föräldrar till de mest underbaraste barnen så låter han mig veta att det även är han och jag, ett älskande par. Varje dag låter han mig veta att jag duger för den jag är, att jag är hans ögonsten som han vårdar ömt.
Han är stolt över mig när jag lyckats med något och han låter mig veta det. Han är stolt över mig när jag är slampig och flörtig.
Jag känner ända in i benmärgen att han litar blint på mig oavsett vad jag gör eller hur jag beter mig.
Jag trodde förr att i alla fall lite svartsjuka i ett förhållande va ett tecken på kärlek " har jag fått lära mig den hårda vägen och det har suttit djupt rotat" Men Mr:M har aldrig visat den minsta tendens till svartsjuka och ändå vet jag att han älskar mig villkorslöst.

Han vet hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom och han låter mig känna det genom att ge mig den där totala känslan av tillit.

Det är en underbar känsla att veta att han litar på mig så mycket.
Jag är som jag är och jag kan vara både flörtig och utmanande om jag vill det och den delen av mig har aldrig tidigare en man accepterat. Den delen av mig har dom velat förinta, men Mr:M uppskattar den delen som en del av mig.

Och det viktigaste av allt..... Han låter mig vara mig själv ALLTID!

Du finns djup i mitt hjärt, min själ, mitt sinne och min kropp.
Jag älskar dig!


"Nu har jag varit romantisk för ett helt år så kan vi knulla nu?!?!?!?!"

/ Slynan

2 kommentarer:

frökenhelena sa...

Så fint skrivet att jag helt kom av mig i vad jag ville säga..
Så det får nog räcka med det.
Hoppas att du fick en underbar födelsedags fest Grattis i för eller efter skott.

Kram

Anonym sa...

Det var en av de vackraste kärleksförklaringarna jag läst.