onsdag 5 augusti 2009

Fundering

Nu blir det ett icke sex inlägg.

Mr M brukar ju ha sina funderingar ibland.
I dag åkte jag bil i centrala Örebro i jobbet.
Passerade i tunneln under järnvägen vid södra station.
På den ena cykelbanan står det 3 sheriffer som stoppat en cyklist för han har cyklat mot enkelriktat. Det är ju det i tunneln.

Där står det alltså 3 sheriffer ur insatsenheten som det stod på bilen.
Dom stoppade 3 cyklister under tiden jag stod i rödljuset.
Det inbringar alltså 1800 pengar till staten. Fine for me.

Men visst fan finns det viktigare saker för polisen att göra än att stoppa cyklister som cyklar 50m mot enkelriktat.
Så vitt jag vet finns det en del brottslighet i örebro o det vore väl betydligt bättre om dom engagerade sig i det istället.
Nä det innebär ju en massa jobb, men att stoppa en cyklist o ge en bot tar ju bara några minuter sen är det klart. Det är inte undra på att man tappar förtroendet för dom med jämna mellanrum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HUr vet du att det var för att de cyklade mot enkelriktat?

Andra alternativ kan ha varit...
...de har stulna cyklar. (cyklar idag kan vara av icke ringa värde.)
...de är personer som inte betalar underhåll för sina barn.
...de är personer som saknar uppehållstillstånd.

...de är personer som är sökta för en mängd andra brott som jag inte kan komma på just nu?

All respekt om du faktiskt har tagit reda på varför de faktiskt var stoppade av Poisen!

Mr M o Selene sa...

Ja inte var det för att dom körde rattfulla på en gräsklippare iaf.
Råkade stå ungefär 7m ifrån dom med bilen så jag hörde dom när polisen stoppade dom.

Så det blev visst all respekt till mig.

//Mr M