torsdag 21 maj 2009

Bra kommentar

Fick följande kommentar på mitt skrivande om våldtäkter.

Johanna har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Våldtäkter mm":
Nu har jag inte varit inne på ett tag, men jag läser annars eran blogg regelbundet.
Jag gillar absolut era inlägg om allt som har med er och er sexualitet att göra, men jag kan, utan att bli för påverkad av "kommentera"-texterna, bara skriva att jag tycker det är en lättnad verje gång jag läser en vettig text om något som rör viktiga (ni förstår på vad sätt viktigt) ämnen.
Jag tycker det är hemskt att sådant här inte får större uppmärksamhet än en sida i en tidning och sen rinner ut i sanden, för det är så det känns.
Varje dag blir man förbannad på vad som står när man vet hur lite som märks av säkerligen det "hårda" arbete som jag verkligen hoppas läggs ner på det här frågorna, men ändå står det samma sak tre dagar efter igen.
FY FAN rent ut sagt.

När ska samhället bli tryggt, eller i alla fall gränsen till att man ska kunna låta sina barn åka tåg själva utan att det ska utsättas för sådana där sjuka jävla påhitt som några kastreringsklara rygglösa kräk har för sig!?

Jag blir jävligt förbannad, och jag kan inte annat än att hålla med er att det är vjävligt konstigt att inte fler reagerar. Civilkurage och vettiga åsikter verkar ligga långt ifrån alltför stora mängder i folkmassan.
Tack för en vettig åsikt!
Upplagd av Johanna för Mr M och Slynan den den 20 maj 2009 23:28

Har fått några andra kommentarer med på ämnet.
Många menar att man går in på en sexblogg för att bli kåt.
Visst är det så men vi ventilerar även våra åsikter o synpunkter här inne så det blir inte enbart sex. Sex är en väldigt viktig sak för oss och vi gillar det överhuvudtaget.
Men ett vilkor för sex är att det sker på lika vilkor eller enligt avtal.
Våldtäkter kommer jag aldrig acceptera om det inte är i någons stora sexuella önskan och man har det avtalat med ett stoppord.

Inga kommentarer: