tisdag 19 maj 2009

Våldtäkter mm

Nu är Mr M så där riktigt förbannad igen.
Hur i helvete kommer man på att man ska turas om o våldta en 14-åring på nattåget.
Det är så djävla sjukt så jag blir vansinnig.
Det är så jävla lågt, hur man ens kan komma på idén att utsätta ett barn för något dylikt.

Hur i helvete skulle folk reagera om det var deras egna barn.
Det är alldeles för tyst om sådana här saker.
Ingen protesterar eller ens håller med när man skriver om hur jävla illa det är.

Mr M har inget behov av kommentarer på bloggen, men när jag skriver om sådana här saker vore det jävligt skönt med fler som tycker det är dålig stil.
Tyvärr får vi inte ens en kommentar på det.
Det får mig att bli orolig för vart många människor står i sånt här.

Ni får tycka att jag är ett asshole men visa erat stöd istället för att tiga ihjäl det.
Själv kan jag inte påverka något men tillsammans kan man bli starka.

3 kommentarer:

S sa...

är dålig på att kommentera överhuvudtaget, men håller helt klart med dig.

Johanna sa...

Nu har jag inte varit inne på ett tag, men jag läser annars eran blogg regelbundet. Jag gillar absolut era inlägg om allt som har med er och er sexualitet att göra, men jag kan, utan att bli för påverkad av "kommentera"-texterna, bara skriva att jag tycker det är en lättnad verje gång jag läser en vettig text om något som rör viktiga (ni förstår på vad sätt viktigt) ämnen.

Jag tycker det är hemskt att sådant här inte får större uppmärksamhet än en sida i en tidning och sen rinner ut i sanden, för det är så det känns.

Varje dag blir man förbannad på vad som står när man vet hur lite som märks av säkerligen det "hårda" arbete som jag verkligen hoppas läggs ner på det här frågorna, men ändå står det samma sak tre dagar efter igen. FY FAN rent ut sagt.

När ska samhället bli tryggt, eller i alla fall gränsen till att man ska kunna låta sina barn åka tåg själva utan att det ska utsättas för sådana där sjuka jävla påhitt som några kastreringsklara rygglösa kräk har för sig!?

Jag blir jävligt förbannad, och jag kan inte annat än att hålla med er att det är vjävligt konstigt att inte fler reagerar. Civilkurage och vettiga åsikter verkar ligga långt ifrån alltför stora mängder i folkmassan.

Tack för en vettig åsikt!

starsprinkle sa...

Personligen så trooor jag att folk inte kommenterar för att det är en självklarhet att våldtäckter är vidrigt o enormt otroligt jättefeeel!