onsdag 12 november 2008

Äntligen trådlöst igen

Mr M tog sig en stund med datorn igår kväll.

Det har varit något strul med mitt trådlösa nätverkskort i datorn.
Fujitsu-siemens säger att det är ett mjukvaru fel.
Kiss my sweet ass säger Mr M.
Om man installerar om programvaran o drivrutinerna men kortet ändå inte hittar något nätverk så borde väl ändå felet ligga på kortet.
Det underliga är att när dom inte kunde hjälpa mig på supporten så skulle jag helt plötsligt få betala för något som jag fortfarande har garanti på.
Garantin gäller ett år till dessutom.

Jag har funderat på om felet legat i bredbandsdelaren men kopplade upp mobilen mot den och det fungerade. Stoppade i usb-nätverkskortet och vips så fungerade det och hade 100% kontakt. Men inte det inbyggda kortet inte.
Då finns det helt plötsligt inget nätverk att koppla upp till.
Varför ska man ha garanti när det ändå inte ingår något i garantin.
Det är ju bättre dom tar bort allt vad garanti heter o sänker priset med 1500 tex då.

Hur som helst så fungerar iaf det externa usb-nätverkskortet så numera kan jag ligga i sängen och blogga eller varför inte porrsurfa.

Det var alldeles för länge sedan jag gjorde det.

Inga kommentarer: