fredag 8 maj 2009

Ang callcenter

Måste ju fråga hur ett call center företag tänker.
Det ringde nyss på telefonen här, kollade nr på hitta.
Det var ett call center företag klockan var 12.45.
Brukar inte folk jobba på dagarna?
Är det inte bättre för dom att ringa hem på kvällen.

I somras hade Mr M samma problem det var 3 callcenter företag som ringde hem på dagtid flera veckor i sträck. Borde dom inte reagera själva om att vi har provat att ringa denna person vid dom här tiderna men inte fått napp. Då hade iaf jag provat att ringa på kvällen.
Men jag är ju bara en vanlig arbetare så jag begriper väl inte sånt där.

Hur som helst så ringde jag då upp dom för jag tyckte att dom kunde sluta terrorisera mig.
Var ju tvungen att fråga varför dom ringde bara på dag tid.
Men fick inget bra svar av dom.
Bad dom iaf att inte ringa mig något mer och efter det var det tyst på telefonen från dom ställena.
Nu är det Slynan dom är ute efter istället.

1 kommentar:

Naughty Or Nice sa...

Ska jag som gammal call center-räv då svara genom att säga att det jobbar folk där hela dagarna, och antagligen trycker de bara på ring upp senare knappen, vilket kan innebära att det är efter 24 timmar, alltså samma tid igen dagen efter. Dumt, men så är det.;)
/Embla