torsdag 7 maj 2009

Funderingar och blandning

Det verkar som om folk gillar våran blandning mellan sex, bdsm och vanligt privatliv.
Man kan inte bara skriva om sex o knulla.
En blogg behöver innehålla lite vettiga funderingar också.
Mr M har ju lite olika tankar o funderingar.
Dessutom har jag väldigt svårt för mycket saker och ifrågasätter gärna det då.
Därför kan mina funderingar från vissa tidningsreportage komma ibland.

Eller som jag hörde på radion idag.
Det var något förslag om att sexlagen skulle ändras.
För att minska våldtäkterna, nu skulle mannen vara tvungen att bevisa att kvinnan var med på att ha sex. Visst tanken är väl god.

Men hur ska det lösas då, ska det skrivas kontrakt där kvinnan får skriva under först.
Eller ska det filmas med mobilen när mannen frågar om man ska ha sex o kvinnan svarar.
Vissa lag förslag är bra dumma ibland.
Men likväl ska inte våldtäkter förekomma.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag håller veeerkligen helt med dej på hela sexlagsdiskusionen, tanken är fin men hur fan ska det gå till?! Bra att det inte är bara jag som reagerat såhär!

Annars, grym blogg, kikar in varje dag :)

Pernilla