tisdag 5 januari 2010

Kommentar igen

Nu börjar det att hända lite i kommentarerna.
Mr M rörde nog om lite i grytan i folkhemmena.

Lady Sheila har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Ang Dom/ug o bi-sexualitet":

Det många debutanter (me included) kämpar med i början är detta informationssuktande. Det finns otroligt få människor som vill dela med sig av information och erfarenheter. Förutom de äldre män du nämner som bara vill ha någon "under sig", visst man vinner en erfarenhet, men hur ofta är den bra? Att läsa artiklar och annat kan hjälpa otroligt, men en mänsklig kontakt är så mycket viktigare. Jag svarar gärna på frågor och peppar de som undrar över mitt utövande, till skillnad från de jag ville veta något av när jag var "nybörjare". När kåtsafterna bara rann och jag inte riktigt förstod varför. Då fick jag ta "ug-vägen" och nu senare komma på att jag faktiskt är dom. Det är vad jag egentligen går igång på och jag skulle gärna vilja ha en annan dom (helst domina) att utbyta tankar med, men finns de? Nepp. Så otroligt synd då bdsm-människor borde anses som ett ganska "öppensinnat" folk. Refererar bland annat till människor på den sidan du nämner. De håller på sina "hemligheter" som om de vore guld. Så synd då fler kunde få mer kött på benen inför sin debut om de varit mer öppna. Som ni exempelvis. Tur vi har er! :) Keep up the good work!

Upplagd av Lady Sheila för Mr M och Slynan den 5 januari 2010 22.18

Mycket läsvärd kommentar.
Håller med Lady Shelia på mångt o mycket.
Det är en hel del hemlighets makeri där folk håller på en del saker för sig själva. En av anledningarna är väl till stor del det att det väldigt länge ansågs som något fult som skulle hållas dolt. Det är nu på senare år som det blivit lite mera öppet. Alla är inte öppna med det fullt ut. Mr M o Slynan väljer ju att prata om det relativt öppet o våra vänner vet om våra läggningar. Vi hemlighåller inte det för dom. Antingen tar dom oss för dom vi är eller så kan dom försvinna.

Jag personligen har en viss förståelse för dom som inte vill berätta.
Det förekommer ju att väldigt många bara vill ha info men man får inget gensvar. Mycket handlar om tillit o då pratar man inte med vem som helst om det.

Fortsätt gärna att skriva era egna erfarenheter om det hela och hur ni själva blev bemötta. Det gör att vi tillsammans kan hjälpa många som inte vågar ta steget ut.

1 kommentar:

Lady Sheila sa...

Nu blev jag nyfiken på vad du menar med att du vill ha gensvar på din givna information?
Jag förstår om man skäms över det man gör och inte vill berätta, men om man inte gör det vad är det då som är så fel i att dela med sig?
Grövre saker ska man helst inte företa sig som nybörjare ändå så jag ser inget fel i att dela med sig och ge välmenande tips. :)