onsdag 6 januari 2010

Svar till Sheila

Jag vill ha gensvar på vad folk har för egen erfarenhet.
Jag har förståelse för att folk inte vill dela med sig av sina erfarenheter. Vad får en som varit med länge i utbyte av en som är grön. Saken är ju till väldigt stor del den att det handlar om att bygga sig själv erfarenhet. Det gäller att hitta det man själv är komfortabel med. Annars kan det bli farligt o gå överstyr.

Varför ska man skämmas över det man gör.
Tyvärr gör väldigt många det om allt.
Mr M o Slynan skäms inte över något vi gör, vi bjuder väldigt mycket på oss själva. Våra vänner är dessutom snabba att dela med sig av våra olika äventyr till sina andra vänner. Det står vi för och kan vi roa någon så varför inte.

Visst behöver nybörjare tips men dom ska även akta sig lite för folk med mycket erfarenhet. För tar man en träff med en erfarenhet så får man hoppas att han/hon är lyhörd mot den oerfarnes nivå. Det finns väldiga risker att den vane bara kör på och tar vissa saker för givet.

Allt är upp till diskussion. Det var ju därför jag skrev det första inlägget.

5 kommentarer:

Lady Sheila sa...

Det jag menade var att om man skäms så kan det ju vara klart att man inte vill dela med sig. Men om man inte gör det, varför är det så hemskt?
Många tips hade jag kunnat ha nytta av när jag började, en del fallgropar hade jag kunnat undvika. Visst, egen erfarenhet är det man eftersträvar, men en del kanske inte vågar ta steget dit i och med att det inte finns någon som vill (kan men inte vill) svara på de frågor man kan ha.
Jag tycker om BDSM-folk överlag, men detta är en riktigt usel egenskap de flesta lagt sig i lag med, denna tystnad. "Låt flickorna eller pojkarna gå genom de fula gubbarna och bli utnyttjade och bortskrämda först, det kan de gott ha för att försöka ge sig in i vår värld, fnys!" Tyvärr är det så för det mesta, onödigt och i vissa fall rent farligt. :/

Mr M o Selene sa...

Jag tror inte att någon inom Bdsm-världen vill att flickorna ska hamna hos någon ful-gubbe. Väldigt många av dom aktiva ser ner på dom och föraktar dom. Visst ska man kunna få råd o hjälp men då är det betydligt bättre att det plitas ihop en hjälp o info guide som folk kan läsa. Det kan innehålla vissa grundtips. Men återigen det gäller att prova o hitta vad som passar sig för en själv. Alla är olika o framförallt inom Bdsm. Det som fungerar på en fungerar inte på den andre osv. Det är betydligt bättre att det på communityn finns en frågespalt där dom som vill kan svara på undringar. Alltså en bra idé att ta upp med den ansvarige. Tycker verkligen inte att man ska dra Bdsm-folk över en kamm. Det finns så otroligt trevliga o ärliga människor som är trygga i sig själva. Dom går det att ställa vilka frågor som helst till.

//Mr M

Lady Sheila sa...

Jag har ännu idag inte hittat någon som utan problem svarar på de eventuella frågor jag har. Jag drar inte Alla över en kam, men de allra allra flesta tyvärr. Jag förstår inte hemlighetsmakeriet bara. Tur det finns sådana som ni och vi som kan svara på enkla frågor. ;) Tack för din input i ämnet. :)

Mr M o Selene sa...

Har inte direkt varit med om att någon inte velat svara på frågor. Men vi har väl haft tur som träffat rätt folk.

Unknown sa...

En jävla bra blogg måste jag säga. Öppen ärlig SNUSKIG men ändå så seriös!

Jagk ommer definitivt tillbaka.. Vill ni ha en lite mer lättsam stund men sexig kika gärna in hos mig.. En hel del snusk-humor förekommer! ;)

/Play safe!